top of page

VÁNOCE NA KANÁRECH? PROČ NE!


Letošní Vánoce jsme pojali trochu netradičně a vyrazili na Kanárské ostrovy. Když se objevily zpáteční letenky z Berlína za dva tisíce, tak jsme rozhodování moc času nedávali a letenky koupili. Já jsem přece jen prvních pár chvil byla na vážkách, jelikož mám Vánoce a jejich atmosféru ráda, ale lákala mě ta představa být na pro mě nepoznaném místě a navíc v teple a tak jsem nakonec také souhlasila. Musím říct, že díky tomu jsem měla nakoupené dárky už v polovině listopadu a to se mi snad ještě nestalo.


Dokonce to celé vyšlo tak krásně, že jsem stihla i plánované setkání v Berlíně s kamarády z Portugalska. Tam jsme tedy opravdu jen přespali, protože hned druhý den nám letělo letadlo.


Jak asi spousta z Vás ví, tak jsou Kanárské ostrovy takovým surfařským rájem. A tak to neminulo ani nás a pár dní jsme s vlnami bojovali. Já teda doslova. Sport je to krásný a když už to člověk umí, tak ten pocit po sjetí jedné pěkné vlny musí být k nezaplacení. Já jsem bohužel trošku netrpělivá a tak mi stačilo jen pár dní. Po zbytek výletu jsme tak cestovali po ostrově a ta jeho diverzita mě naprosto uchvátila.


Masca a Los Gigantes


Naše první cesta směřovala do vesničky Masca a kaňonu Los Gigantes. A hned byla tou nejdobrodružnější. Cestu zpět z kaňonu nahoru do vesničky jsme totiž absolvovali skoro po tmě a bez jediné živé duše. Nakonec jsme ještě skoro přišli o auto, které jsme zaparkovali u krajnice někde nad vesnicí. Nepamatovali jsme si totiž jeho přesnou lokaci a po několikaminutovém šplhání jsme usoudili, že nám ho museli odtáhnout. Navíc jsme měli vybité telefony, takže ani pomoc bychom si případně nepřivolali. Všechno ale dopadlo dobře a auto se nakonec objevilo. I přes to všechno jsem si výlet moc užila a kdybych mohla, vyšplhala bych se nahoru klidně znovu. Pohled na oblohu byl totiž neuvěřitelný. Na Kanárských ostrovech jsou výborné podmínky pro pozorování hvězd, tak jsme cestou nahoru měli tu nejlepší příležitost si oblohu pořádně prohlédnout a samozřejmě udělat pár krásných fotek mléčné dráhy.


Park Anaga


Agro-ekologický park Anaga se rozprostírá na severu. Museli jsme tedy přejet celý ostrov, abychom se tam dostali. Naštěstí má Tenerife na délku pouze osmdesát jedna kilometrů, takže jsme zanedlouho byli na místě. Byla jsem překvapená, jak se cestou postupně měnila vegetace. Celý ostrov je totiž pomyslně rozdělen na dvě části horou Teide, kde na jihu je půda sušší a na severu zelenější. Takže jsme mohli pozorovat, jak se s nabývajícími kilometry čím dál tím více zelená naše okolí.



Vesnice Taganana


Taganana je jedna z původních vesniček rozprostírající se na severní části ostrova a je také součástí parku Anaga. Tady jsme pouze přizastavili na cestě zpět z jedné pláže, kde jsme si byli zasurfovat.



Jižní město Los Abades


Jelikož se přítel věnuje parkouru, nemohli jsme opomenout ani opuštěnou vesničku Abades. Ta byla za Občanské války postavena za účelem poskytnutí azylu lidem nakažených leprou. Měla fungovat jako taková karanténa, ale město nebylo nakonec pro tyto účely nikdy využito a tak budovy postupně zchátraly.



Pozorování velryb


Jednou z nejoblíbenějších kanárských atrakcí je také pozorování velryb a delfínů. My sami jsme si nechtěli takovou příležitost nechat ujít a tak jsme si asi za 25 eur na osobu koupili lístky a vyrazili na moře lodí vedenou profesionály v oboru, kteří už mají moře zmapované a ví nejlépe, kam se za pozorováním vydat. Nakonec jsme i my měli to štěstí a velryby opravdu viděli. Takže určitě doporučuji, protože taková zvířata ve volné přírodě jen tak neuvidíte. I když plavat bych vedle nich asi také nechtěla. :D



Já vím, že už je dávno po Vánocích, ale přišla mi škoda s Vámi nesdílet jeden z mých nejlepších zážitků minulého roku. Jen jsem teď měla spoustu povinností, které jsem bohužel musela upřednostnit.


Tak uvidíme kam mě cesty zavedou rok letošní. A i Vám všem přeji spoustu nových a nevšedních zážitků.


S láskou,


P.






  • 1498106190_online_social_media_facebook
  • 1498106261_instagram_online_social_media_photo
  • 1498106246_mail_email_envelope_send_message
bottom of page